25 Aralık 2018 Salı

İçli Köfte


Arnavut kızı olmaktan mütevellit oldukça batılı bir ailenin kızıyım. Eşimle evlenene kadar içli köftenin evde yapılabilen bir yemek olduğunu da bilmiyordum. Evlendikten sonraki ilk bayramımızda sofranın baş kahramanıydı. Öyle kebapçılarda yediğiniz gibi de tek bir tane değil. Yiyebildiğin kadar yemeye de imkan vardı. Ve anlayacağınız üzere benim için ilkti :))
Karşınızda İçli Köfte :) Bu da Fatma annemin tarifi. Biz en çok haşlama yemeyi seviyoruz ama kızartarakta yiyebileceğiniz bir tarif.

Malzemeler:

Hamuru İçin;
4 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı irmik
1 yumurta
1,5 yemek kaşığı salça
5 su bardağı elin dayanabileceği kadar sıcak su

Yapılışı; İrmik ve bulgur bir kaba alınır. Üzerine sıcak su dökülür ve şişmesi için kapak kapatılır. Daha sonra şişen iç harca yumurta ve salça eklenir ve güzelce yoğurulur. Mümkünse dinlenmesi için 1 gece bekletilir.

İç Harç İçin;
1/2 kg orta yağlı kıyma
250 gr ceviz içi
4-5 baş kuru soğan
250 gr tereyağ
1,5 yemek kaşığı salça
Tuz, karabiber

Yapılışı; Soğanlar yemeklik doğranır ve tereyağ eritilmiş tencerede kavrulur. İçine baharatlar ilave edilir. Kavrulan soğanlara kıyma ilave edilir. Bir müddet daha kavrulur ve salça eklenir. Soğuyunca içine ceviz içi ilave edilir ve güzelce karıştırılır.

En son birleştirme işlemine başlanır. Top topta yapılabildiği gibi resimde gördüğünüz şekilde uzun köfteler de hazırlanabilir. Ben Fatma annemden bu şekli öğrendiğim için uzunca bir süre şekil değiştiremedim. Şimdilerde yuvarlak toplarda yapıyorum ama yine de gönlüm bu yumurta şeklinden yana. Herkese afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder